8. oktober 2011

Blinkskudd med Blomen


Har vært ude på mitt fysste oppdrag som fotograf. Hobbyfotograf vel å merka og i høgaste grad AMATØR!

Elin kom å henta meg som avtalt i nitiå, åsså bar det avgårde -med fysste stopp Hundvåg. Hu Elin drive Blomen Hageplanlegging, så nå sko me besøga någen hagar hu hadde tegna og ta bilder av herlighedene.

Eg må nok innrømma at eg egentligt va ein smule nervøse. Tenk om eg ikkje fekk te å ta fine bilder? Tenk om det blei mislykka? Tenk om hu Elin syns heile turen va totalt bortkasta?

Me ankom den fysste hagen, nydeligt anlagt itte Elin sine tegningar. Eg heiv meg udi det med friskt mod og knipsa ivei, motivene va der jaffal ikkje någe å sei på. Ei heile lidå stund gjekk det rektigt så bra, eg blei litt varmare i skjortå og følte meg mesten som ein forrektige fotograf. Heilt te skjermen på Canonen gjekk i svart og eg i rødt. Batteriet va flatt!!! Fy fadosten så flaut! Itte 17 bilder!
Snakka meg om AMATØR!

Redningen blei å kjøba meg nok ein batteriladar -men denne va med plugg som passe i bilen i det håle der sigarett-tennaren va i gamle dager. Resten av dagen gjekk som planlagt, hagane blei besøkte og behørigt fotograferte i både solskinn, regn og kulingkast.


 


Takk for ein fine og oppladanes tur, Elin!  

2 kommentarer:

  1. Sali, så spennande Linda! Fotooppdrag og greier! Komme der snart et innlegg fra butikken eller? Har ennå ikkje klart å mega meg avgårde.

    SvarSlett
  2. Hei Kissa:) Ja, eg har planer om innlegg fra butikken -må bare få tatt någen fine bilder fysst. Men ta deg gjerna ein tur innom, hadde vært kjekt m besøk av deg;)

    SvarSlett