20. september 2011

Ull og Gamle Vanar


Gamle vanar e vonne å venna -va det ein gong et klogt håve som sa, og sjøl om tidene sikkert har forandra seg jyseligt fra den gong så gjelde disse ordå ennå. Muligt at det e nettopp det som gjør at de komme innonna kategorien kloge ord... 

For sjøl om både kalenderen og naturen vise at det e september og høsten såvidt e igang -så har håve mitt fått seg den vanen å tenka jul nå.
Det e nok det me kan kalla ein yrkes-skade, ein miljøskade som henge igjen itte mine år som blomsterbutikkeigar.


Siden det altså i håve mitt har kretsa seg rundt jul ei stund, så begynte eg idag ligasågodt årets produksjon av de flotte ullkransane og bukkane mine -ingenting e som skikkelige hjemmalagte julapynt. Kransane kan du forsåvidt ha framme heila året, fargemessigt vil de passa inn i de fleste hjem og hytter uansett stil og retning.

Stikkord for de unike produktene mine e naturlige materialer, gjenbruk og miljø. Tradisjonelle og velkjende julapynt i nye kler.

Te helgå ska eg ud å plukka meg et par sekker med de flottaste furukongler, så e det òg på plass te jul!




Eg e redde någen nok vil få nervøse rykningar og elvablest av dette julasnakket...
beklage eventuelle plager -men dette e ein av mine vanar som e vonne å venna.
Har du någen vanar du vil venna og vri på , så gjør det gjerna her.

Hilsen Julajeidå

4 kommentarer:

  1. Hehe, eg er vel ei av dei som får nervøse rykningar;) Men pynten var no ullen og stilig:)

    SvarSlett
  2. Kan nevna at 7.klasse har begynt på julesokkproduksjon... Kransen "din" har eg hatt i gangen heilt si sist jul, så rykningar e d lide av hos meg:) Alltid liga fine!

    SvarSlett
  3. Røsslyng:Eg kan ikkje garantera heilt julefrie innlegg de nærmaste dagane:)
    Lena:Takk for støtten! Det va godt å hørra at andre òg e igang;) Må få referat ifra Osloturen snart, kaffidrøs på torsdag før jobb?

    SvarSlett
  4. Eg e klar for drøs øve ein tekopp:)

    SvarSlett