27. august 2011

Takk som byr...



Joda eg e ein av de fysste te å innrømma at eg nok har utvikla ein uhelbredelige og te tider sygelige avhengighet av interiørblader -det vera seg å leva landligt i både vakre hus og sköna hem, bolig pluss og minus og 4-5-6 andre te!
Men av å te syns eg det kan vera koseligt å bare slappa av med et heilt vanligt ugeblad -et blad som skrive om folk for det de e -ikkje nødvendigvis for det de har.
Så på mandag kjypte eg Allers, goe gamle Allers!
Der stod der om vennskap på tvers av kulturar, 8 forskjellige supper som vil holda meg varme heile høsten, eg blei rørte te tårer øve leserane sine fortellingar og fekk goe tips om søvnløshet fra naturlegen. Ikkje det at eg lide av søvnmangel, men det e nå kjekt å veda litt om det... 

Utpå bladet va der et lide hefte med 14 oppskrifter på goe hjemmabakst, og det va gjerna dette som fysst og fremst gjorde at eg havna opp med nettopp dette bladet. Joda eg e glad i å baga, så det e greit det -for avbilda på framsiå, isamen med et fad med rugboller, stod favorittkoppane mine! De fjonge Figgjokoppane mine som eg va så heldige å få tak i på gjenbrugen på Randaberg! 
   

Så idag byr eg på hjemmalagte rugboller og kaffi i fjonge koppar -kjykkenbordet mitt e som tatt rett fra framsiå på Allers -og eg lige det!

Ha ei innholdsrige helg!

2 kommentarer:

  1. Så va d hu så må kommentera i hytt og pine... Rundstykkene ligge på et prikklikt fad så eg har! Sko meste ha komt ner med d. Konne tatt med rundstykke og, for d har eg og bakt i dag, men uden rug for den påsen va tomme...

    SvarSlett
  2. Eg e så gla' for kommentarane dine min venn;) Åja, du har jo et sånn et flott trefad du! Heldigen! :)

    SvarSlett