5. august 2011

Sprø Stolthed

Idag har eg lyst te å vera litt sprø -gjør någe hallgale! Ikkje sånn type sprøgale som å slenga meg udifra et fly i tandemhopp elle gå i tog for ein bedre sommar.  Nei, såå galen e eg ikkje! Eg har lyst å mala de offentlige trebenkene nerpå kaien knallrosa sånn at de står i stil te de alldeles nydelige blomstene fra Hanasand Gardsutsalg -aldri før har der vært så blomstranes flott i Vikevåg!
Eg ville hengt opp fargerige vimplar i stolpar og trer og invitert på nysteikte lappar med rørte lokale jordber og bringeber, smatta på lokaldyrka perletomater, slurpa i meg ei heile med cherrytomat mens eg velta meg i sprø lokale salatar og aent grønt som om det va tidenes agurktider!
Alt dette før eg mest sannsynligt bler slepte vekk av lensmann elle prest, anklagde for sivile ulydighet og uanstendigt sprø stolthed av bygdå mi!

Men bare følg med, plutseligt står der gjerna ein rosa benk på kaien.
Bilder lånt fra Google

2 kommentarer:

  1. Trur eg må ta fram kikkerten... :)

    SvarSlett
  2. Eg stemme på rosa benker og nystekte lappar og velting i sprø salater!
    Me e klar neste helg!! .-)

    SvarSlett