10. august 2011

Joggeturen


Bilde fra Google
 Eg jogge! Hadde min personlige helsereform for hallaent år siden, då stompte eg røygen og begynte å gå turar. Om någen då hadde sagt at eg kom te å jogga, hadde eg ledd grueligt høgt og frykteligt lenge!

Ikveld hadde eg meg ein tur langt oppi heiå -prøve å skåna befolkningen. Det gjekk øve haug og hammar, myrer og lyng -og med unntak av et par øvejidde sauer va eg heilt aleina.
Inni håve mitt bler eg ei gasella i grasiøse sprang øve savannene -men sannheden e at eg e mer som ei nysluppen hoppa i viddle ukontrollerte galopp på sommarbeite. Sauasjid og sorpa skvatt rundt meg, men eg ennste det ikkje...gasellen va løs!

På vei inn i den asfalterte sivilisasjonen igjen, når eg va reduserte te ei sledå merr og egentligt hadde mer enn nok med å pusta, kom plutseligt ein bil opp på siå av meg i et øverraskanes bakholdsangreb. Fysst så ståkk eg sånn at eg gapte høgt for eg hadde jo ikkje hørt bilen siden hu Lissie på det tidspunktet sang ganske høgt rett inn i øyrene mine -åsså måtte eg altså forklara -med 178 i puls, veien te nærmaste bensinpompa -på tysk-engelsk! Familien inni bilen såg ittekvert livredde ud -kjørte feil vei gjorde de òg. Lenger neri gadå klarte eg å vrinska fram et slags hei te ein sambygding, før eg på tunge hover snoffla inn stallporten.
Ptrrrooooo ptrrooooo...
Treningsøktå va øve -og itte ein goe dusj følte eg meg nett som ein ungfole! Knegg knegg... 

2 kommentarer:

  1. Takk for ein goe latter tidligt på mårånen :D

    SvarSlett
  2. ha ha ha ha- ser for meg familien i bilen og gabingå når du ståkk..... priceless!! :-)))

    SvarSlett