15. august 2011

Idèbogå mi

Eg vil ennå ein gong slå et slag for idèbogå -ei lidå blokk der du kan samla små udklipp av ting å tang som interessere deg!
Åsså e det så kjekt å ta fram blokkå å bla i na itte ei stund -se på fine bilder elle som her få någen idèar om ka planter eg ska ha mer av i hagen min.
Sedum e ein av mine favorittplanter, og eg har ein del tuer av de allerede. Der finnes et utall sorter, der både blomstene og bladene variere i farge -alt fra grønne te brunrøde blader og rosa te hvide og burgunder blomster.

I herlige sommartemperatur og sol, storkoste homlene seg på Sedum-plantene mine idag. Eg klyppte fem stilker og satte i vase på kjykkenbordet -flotte pynt og samtidigt starten på nye planter. For om ei uges tid elle vel så det, så vokse der ud tynne kvide røder på stilkene, når disse e blitt mange og lange så e det bare å planta stilken ud i bedet elle krukka. Sett gjerna flerne isamen, så bler det ei tette fine tua om et år elle to.


Sedum i flott selskap med Alunrot med sine nydelige burgunder blader. Joda, høsten e på vei... 

2 kommentarer:

  1. Eg har vore på IKEA og kjypt meg tri fine bøge der eg kan skriva, tegna og lima inn bilde så eg lige :) Ikkje dumt, d der!

    SvarSlett
  2. Hei Lena! Ååå så kjekt -glede meg å hørra:) Takk for alltid kjekke ord fra deg min venn;)

    SvarSlett