23. august 2011

-det e blogging det...


 

"Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde, og - om mulig - si et par fornuftige ord."
Fysst vil eg takka for ein øveveldanes dag igår -jysla mangen som va innom på bloggen min, kjekke kommentarar og to flonka nye følgesvenner -eg må lett rødmanes innrømma at eg syns det e dualigt stas! 

For det andra så måtte eg bare ta med disse linjene fra han Johann Wolfgang von Goethe, tyske diktar, humanist og naturvidenskapsmann som levde 1749-1832. Sannsynligheten for at det va blogging han tenkte på når han skreiv dette e jo knøttanes liden -men det passe jo godt! 

Heldigvis trenge ikkje alt å vera så jysla fornuftigt og korrekt heila tiå -me velge sjøl ka me vil lesa -det syns eg e ganske greit å tenka på når eg kjenne prestasjonsangsten legga den klamma håndå si øve meg.

Ønske dåkkor ein fin-fine dag! ...det blei vel det mest fornuftiga eg har sagt idag...

4 kommentarer:

  1. I går leste eg "Det stig av hav eit alveland" av Garborg (sko bruga diktet i K&H), henta 40-årsgaven min på Galleri Sult (altså fint bilde), hørte "Forelska i lærer´n" på radio... Fornuftige ord? Hm... "Nei, nå har du fått både vinterjakke og vinterbuksa så e Volcom. Du får IKKJE solbriller og, d e jo snart høst" :)

    SvarSlett
  2. Stiligt!!! Men ehhmmm...40årsgaven? Hmmmm...koss ska eg få sagt dette på ein fine måde... Du fyllte 41!!! ;-D

    SvarSlett
  3. Gavekortet hadde strengt tatt gått ut på dato den 20/8, då hadde eg hatt d i ett år :D Så d va 40-årsgave, men eg megte meg ikkje te å få kjypt noge før eg va 41...

    SvarSlett
  4. Eg tog an;)...klarte bare ikkje dy meg:P klem

    SvarSlett