21. juni 2011

Tåke og minner på kjykken

Huset mitt e gammalt, den eine halvdelen e faktisk øve hondre år -kjykkendelen e bare rundt sytti.
Me har gjort møje med huset, i ein periode på mer elle mindre ti år e huset blitt pusst opp og ner -itte lysst og behag, mote og smag.

Veggfargen på kjykken hette "Tåke" -den syns eg bare bler finare for kvert år! Eg lige godt å blanda gammalt med nytt, og mest gla e eg i de tingå som har ein historie. Som den herlige jærstolen itte na farmor -den har pappa klatra rundt i som liden gutt, de koselige melkespannå som va i bruk for et par generasjonar siden og det gamla fina kaffiservise med gullkant -de som kun blei satt fram på julaftå.
Eg syns eg e heldige som får lov å ta vare på og bruga disse skattane!


 




Maleriet mitt e ennå ikkje heilt ferdigt, men det passe så fint at det får henga oppe ei stund te -mon tro om någen vil ta vare på det som et kjært minne någen gang...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar