15. mai 2011

Søde makroner og Søss

 
Americano og makroner nytes i vårsolå på fortauskafèen Franske Fristelser.

















Ei helg hos SØSS e ei helg full av gledelige øyeblikk som eg gjømme laaangt inni hjerta mitt...

Eg er ikkje akkuratt kjempegla i å fyga, og den innflygingå i uvanligt møje vind på Gardermoen va alt aent enn behagelige... Det gjorde utroligt godt å ble tatt imot med ein goe klem av søss og verdens beste svoger..og itte champagnelunsjen på Teatercafèen va flyturen og den "litt hompitta" landingå bare et vagt minne.

Det va april, våren va såvidt komt t hovedstaden og med den komme LOPPEMARKEDENE. Det va begrensa ka me kunne få med oss uten bil, så me såg oss fornødde med ein lampefot i tre som dagens fangst.
Det e ekstremt viktigt å ikkje komma "nerpå" når me e ude på tur, så for å holda humøret og blodsukkeret oppe lot me oss forføra av Franske Fristelsers syndigt søde MAKRONER og deilige kaffi.
 
Aldri ein tur te søss uden å ta turen innom na Lilly og kjøba garn, den fine garnbutikken ligge kun 50meter oppi gadå og denne helgå sko eg lera søss å HEKLA lappar som igjen ska sys sammen te et stooort pledd. Garn i deilige duse jordfargar blei kjøpt og dermed va produksjonen igang. Glede meg t søss og meg ska sitta med PLEDDET rundt skuldrene utfor hyttå ei sommarnått med vin i glasset og mangen gledelige minner i hjerta.







2 kommentarer:

  1. Åååå, nå ble eg rørt!!
    TAKK for kjempefine ord, og besøket var ubeskrivelig.
    Eg hekle hver kveld, og har til og med kjøpt mer garn :-)
    GLEDE meg til neste gang vi ses kjære søss og mamma!
    GLAD i deg.

    SvarSlett
  2. Nå e d jo bare ein goe måneds tid te dåkkor komme hjemøve, GLEDE meg allerede! Tror du kan la hekkelet ligga igjen hjemma då, for me bler nok travelt opptatt med maling, tapetsering, hamring og saging! :) Gu d ska ble såå kjekt!!! GLA i deg søss!

    SvarSlett