27. mai 2011

Kom inn i Min Hage del 2

Nei, dette er ikkje et historisk viktigt arkeologisk utgravningsfelt, der funn fra steinaldertid, vikingtid og bedre tider er blitt gjort -det er Hagen Min! Planen e at her ska leggas fine beleggnings-stein som då føre ner te garasjen -men ting tar si tid, plenen har krøbe nerøve kanten og hestablomsten og vassarven ser ud te å trivas godt. Det e løye ka me øve tid bler vande med og ikkje minst ka me velge å ikkje se -sånn som det svarta plastrøyret midt i bildet -det la eg fysst merke te når eg sko ta bilde!
Økologisk dyrka brennesla er jo i og for seg hverken det versta elle det mest unika å finna i komposten bak garasjen -litt mer spesielt e det nok med ein gravplass for utdaterte hagesjøorm-monstre!




Høstens synder glise grellt imot meg -planter som eg kjøpte uten mål og meining bare for at de va så billige... 


Fjerning av littegranna plen, utvidelse av blomsterbed, litt beleggnings-stein, ny uteplass med tak -det hørres ikkje så møje ud når du seie det fort! Så med mekling, forsiktige smisking og forføreriske forhandlingar øvefor maen -med andre ord, litt kvinnelist, så håbe eg det e i boks før me får nevneverdig arkeologisk verdi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar