28. mai 2011

Fri Som Foggelen

Idag e det Foggelen sin dag sa de på radioen onna frokosten  min i morres -og aldri har eg hørt så møje fogglasnakk sveva øve eteren.
Han Jens har hjulpe ei and og ongane hennes te ein ny og fredelige tilværelse i parken -samtidigt som han redegjorde for de store jernfogglane som føyg sørøve som reverserte trekkfogglar
og slapp eggå sine der.
Amnesty e 50 år idag -har ikkje hørt någe om det på radioen, fant ein liden notis i aviså.

Det e vel gjerna oss nordmenn i et eggeskall det -lett å glømma koss godt me har det når me har det som plommå i egget!!!
Så nå markere eg borrsdagen med ein bukett markblomster på kjykkenbordet.

Koss fogglane feire sin dag -ja det må fogglane veda!

...men sko du nå se et festkledd eksemplar av arten, med lånte fjær og malt nebb -så vett du kaffor!



2 kommentarer:

  1. Nyyydelige blomsterbukett, og en skam over oss som ikke tenke lenger enn snuten :-/

    SvarSlett
  2. TV vest hadde et innslag om Amnesty... Skjedde visst ting og tang i byen i anledning 50-årsjubileet, men me på bygdå får jo ikkje med osse sånt :) Og når d gjelde foglane så trur eg kver dag e ein fest for den gjengen for tidå... Leven og spetakkels heila tiå, nachspiel te langt ud på morånskvisten. Bler stadigt vekt av den "skjønne" sangen deiras. Ikkje møje kjekt klokkå "ein-time-før-eg-må-opp". Verre enn når eg budde down town Stavanger :D

    SvarSlett