24. mai 2011

Asketirsdag?

Idag, på min fridag, kom askå. Ikkje det at det ville påvirka dagen min någe særligt -ikkje sko eg ud å fyga elle någenting. Gåturen oppijønå bakken te na mamma gjekk uten store forsinkelsar og de mindre pustevanskane kan eg vel neppe skylda på askå.
Itte ein koselige morgendrøs øve någen koppar kaffi, la eg kursen hjemøve igjen -her va me ikkje møje askefaste nei!
Så...udøve ittemiddagen kom der någen truanes gråbrune skyer trekkanes innøve fra vest, der blei merkbart mørkare med et merkeligt brunligt lys...det va mesten så eg trodde han der galne dommedagsmaen hadde blingsa med någen dager.
Men det va altså bare ein heller støvete hilsen fra Island!

Så i reine sjere livsglede klemde eg liksågodt te med litt baking -og itte mjølskyå hadde lagt seg inne og solå va komt fram ude, va det på tide å nyda någen herrrlige havrescones!



                                                                                                          HAVRESCONES
100g smør 1dl havregryn 2ss sukker 1ts salt 8dl hvetemel 3ts bakepulver 4 dl melk. Bland adle de tørre ingrediensene i ei bolla, tilsett melk og smelta(avkjølt) smør. Bland alt godt sammen, trykk ut med et passe stort glass (8store elle 16 små) Settes på bakebrett med bakepapir midt i ovnen på 225grader i ca. 12 minutt. VELBEKOMME:)


2 kommentarer:

  1. Så morsomt og godt du skriver! Lurer på hvordan dialekten er å lese for øst-, sør- og nordlendinger? Du må hiva deg innpå NIB, så får du flere lesere (hvis du ønske det)!

    SvarSlett
  2. Takk for det Kissa! Eg syns det er kjekt å skriva på dialekt og det kunne vært løye å se koss det hadde blitt mottatt ude i den store bloggeverden;) Det er jo bare å prøva -bler fort slakta om det ikkje er liv laga!

    SvarSlett