24. juni 2012

SommarBord med Søde Skatt








Denne nydelige tallerken va eg så heldige å finna på gjenbrugen. Det va fysst og fremst fargane som tiltalte meg -men når eg såg det nydeliga mønsteret og jentå med hoppetau slo hjerta mitt littegranna fortare og eg følte at eg hadde funne ein skatt.


Når eg kom hjem googla eg merke på baksiå. Det vise seg at det er ein såkalt majolica tallerken fra Villeroy og Boch sin fabrikk i Tyskland. De hadde produksjon der fram te 1912 -så med andre ord kan denne tallerken vera 100 år gammale!
Disse tallerkane blei lagte i forskjellige fargar og ofte med barn eller kjeruber avbilda i midten.






...søde Pigekyss på mitt sommarbord.





Er der någen som vett mer om disse så vil eg svert gjerna hørra fra deg.



Linda

2 kommentarer:

  1. Kjempefin tallerk,farvene var jo bare uimotståelige:)Litt av en skatt det der...
    ha en fin fin dag
    klemklem

    SvarSlett
  2. Kjekt med skattar som gleder ;)
    Fin fine dag te deg òg!

    SvarSlett