21. desember 2011

Tradisjon Tro

 

Julå e proppfoddle av tradisjonar -mangen flotte tradisjonar, någen løgne tradisjonar og et par heilt håblause tradisjonar.

Tradisjon tro har eg nettopp heve restene av fjorårets kager som ennå låg trygt bevart i kagebommene innerst inne i skabet. Litt kager må me jo ha, men kloge av skade e bommene mindre og sortane halverte.

Hu prinsesse Martha Louise fortalte på GodMorgenNorge imårres litt om sine julatradisjonar.  Hu og an Ari sko feira jul hjemma hos seg sjøl i år, og på menyen va det pinnakjød. Det bler sikkert kjekt det -men det hørtes møje løgnare ud å vera hos Kongen å di. Der hadde de nemligt te tradisjon å spisa spegris med eple i monnen og persilleduskar i øyrene -litt vanskeligt å spisa med eple i monnen tenkte eg, men persilleduskar i øyrene går jo heilt fint! Tenk så festligt rundt det bordet!  

Maen min og eg har lagt oss te ein heller tåbelige tradisjon -kvert år seie me at me ikkje ska kjøba någe te kverandre...me har liksom alt. Men så ende det opp med ein pakke alligavell.

Te tider trege eg ennå på den der gitaren...


Så tradisjon tro kjøbe eg ingenting te an i år! ...elle?   

4 kommentarer:

  1. ha ha ha!! Ler meg ihjel, sko likt å våre hos Kongen å di ein gang ja, tippe de slår seg laus ;-) bommene, eller kakeboksene dine var kjempefine, og det oppi såg ikkje verst ut det heller :-D

    SvarSlett
  2. glemte heilt, du kan jo kjøpe håndleddsbeskyttere å bruke på fortballtreningen til maen til jul ;-) ;-)

    SvarSlett
  3. Ha ha ha! Ja du seie någe!:-D Det va et godt tips te ka eg ikkje ska kjøba te an;) Han fekk heldigvis klippa av gipsen idag -han begynte å se mørkt på dette allerede... Men nå e alt sol og glede!!!

    SvarSlett
  4. De kagene så fortreffelige ud, du! Muligens du har misforstått d der med eple og persille, men gu, så eg lo :D Maen har kjypt gave te meg! Eg måtte senda han ein SMS med detaljerte opplysningar om produktet, så nogen overraskelse blir d ikkje, kan du sei... Lure på om eg vett ka du får te jul... ryktene går her i huset ;)
    GOD JUL! Me reise te hyttå i mårå :)

    SvarSlett