4. april 2011

Marsipanens skjebne

Denne nydeliga skålå arva eg fra mi kjæraste farmor, den serverte hu alltid Twist oppi når me va på besøk -så heila slektå har hatt denne skålå i hendene. Eg komme nesten litt på låtten når eg ser for meg skålå sin rundgang før den endte opp på bordet med tri avlange marsipanTwist... Eg kan ha vært rundt ti-elleve år og huske at eg syns så synd på de marsipansjokoladene som ingen ville ha. Så i godhetens tjeneste og for å hedra denne taparen i Twistfamilien bestemte eg meg for å spisa ein -det va ingen nydelse, det blei med den eine gangen... Idag romme skålå min favoritt-te, og her er det ingen taperar!

1 kommentar:

  1. Åja, twist skjebnen til maesipan pølsa var tung- den veier også mine skuldre, samt lakridsen. Forøvrig er det de to som ligger igjen den dag idag. Nøtti var alltid min fangst fra twist skålå te na farmor:-)

    SvarSlett